Marketing Talents Development

Im intensiven Austausch mit der Praxis entstand ein modular aufgebautes Marketing Trainingskonzept. Praxisnah, interaktiv und interdisziplinär wird relevantes Marketing-Fachwissen ohne "wissenschaftlichen Schnickschnack" und dennoch "handwerklich solide" vermittelt. Im Mittelpunkt steht das begleitende Erarbeiten einer Marketing-Konzeption für ein Produkt oder eine Geschäftseinheit. Das Ergebnis wird von Führungskräften präsentiert und diskutiert.

 

Based on intense dialogue with business executives, marketing experts, and HR professionals MTD represents a very productive way to train marketing skills. Interactively, interdisciplinary with high real business impact. Straight to business neglecting academic paraphernalia yet methodically accurate. There is the creation of a business-related marketing plan for the participants' organization on focus. The outcome will be presented and discussed with executives. 

Zielgruppe

Target Group

Young Potentials sowie Marketing- und Vertriebsmanager mit technischem Hintergrund. Key Account Manager, Produktmanager.

 

Young potentials, managers in marketing and sales, sales reps with non-business related background (e.g. sales engineers). KAM, PM.



Konzept

Conception

In 3 Trainingsmodulen wird methodisches Fachwissen vermittelt. Vorträge, Diskussionen, Fallstudien.

 

Based on three training modules participants will acquire expertise in utilizing marketing tools. Knowledge transfer is provided by lectures, discussions, and case studies. 



Praxisrelevanz

Action Learning

Erlerntes wird am konkreten Fall eines Unternehmens im Rahmen eines zu erstellenden Marketingplans umgesetzt und der Leitungsebene präsentiert.

 

Marketing related knowledge will directly be applied to a market-driven challenge the participants' organization is currently facing. A marketing plan will be provided by participants. The plan will be presented to executives.